هنرنگار

کارگاه نویسندگی و کارگردانی

هنرنگار

کارگاه نویسندگی و کارگردانی

اگر جوانان معتقد ما، با ذخیره ارزشمند استعداد که در آنان هست، و با زمینهء مساعدی که انقلاب برای آنان فراهم آورده و با بهره گیری از سوژه های بدیع و بی نظیری که صحنه های انقلاب و جنگ تحمیلی در اختیار آنان نهاده، و نیاز مبرمی که امروز به هنر نمایشی برای رسوخ و گسترش مفاهیم انقلابی احساس می شود، همت خود را صرف تئآتر و سینما کنند و تکنیک و محتوی را پیش ببرند؛ پس از چندی، انقلاب اسلامی خواهد توانست برجسته ترین آثار هنری در این رشته را به دنیا عرضه کند و بشریت به یکی از ارزشمندترین هدایای اندیشه الهی و اسلامی دست خواهد یافت.
( مقام معظم رهبری دامةبرکاته)
نویسندگان

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

 

هادی باغبانی، خبرنگار و مستند ساز ایرانی، روز دوشنبه 28 مردادماه 1392 به دست تروریست‌های تکفیری تحت حمایت غرب در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه به شهادت رسید.

 

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۶
مسافر

 بإسمه تعالی
 

 سلام دوستان و نویسندگان محترم
 

 با عرض پوزش از تاخیر
 

 نشان دادن و قرار دادن فیلد ذهنی در این 36 کانون توجه، شما را نویسنده متعهد نخواهد کرد؛ اتفاقا رایج ترین راه و راحت ترین گره اندازی و گره افکنی در داستان در این فضاها که دو قطب به صورت متضاد رویاروی هم قرار می گیرند، به وجود می آید.

این  پدیده در عالم سکولار و ضد دین مشهود و به عرصه حضور و ظهور رسیده است. آنچه از شما انتظار می رود؛ ورای  این ذهنیت و تفکر است تا شما را دیندار و متعهد نسبت به تفکر خود بروز دهد. کانون فیلم نامه نگاری در یک جامعه که ذهنیت فیلمنامه نویس آن مملو از دین باوری و اخلاق مداری است؛ روابط دو گانه جنس های مخالف و تثلیث عشقی و... جزو استثنائات جامعه است. باور مااز فیلم نامه نویس متعهد و دین دار این است که نگارشش بر اساس عقل عشقی و عشق عقلی باشد تا کنش و واکنش کارکترها بر اساس فطرت متعالی مخاطب قرار بگیرد، نه اینکه مبنا دون انسان باشد!  

 
*********************
 
 نکته اول: ضمن تشکر از استاد آیتی که امروز در پست 36 وضعیت نمایشی در داستان، نمایشنامه و فیلمنامه این نظر سازنده  را مرقوم کردند، چون احتمال می رود که دوستان قدیمی هنرنگار دیگر به این پست مراجعه نکنند و از آن بی بهره بمانند؛ این نظر را در صفحه اصلی می گذارم  تا همه عزیزان استفاده کنند. 
 نکته دوم: مطلب 36 وضعیت نمایشی ژرژ پولتی، برگرفته از جزوه کلاس فیلمنامه نویسی استاد مهدی داوودآبادی در کانون نویسندگان قم است که  بدون رعایت تقدم و تأخر دیگر مطالب ایشان در جزوه مذکور است. ضمن پوزش از این استاد محترم، لازم به ذکر است که ایشان هم در حد معرفی  فیلمنامه نویسی آمریکایی و اروپایی، این 36وضعیت را در اختیار دوستان قرار دادند. 
 
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۳۳
مسافر
۱۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۱۱
مسافر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۴۵
مسافر

همه رفتند، گدا باز گدا مانده هنوز
شب عید است و خدا عیدی ما مانده هنوز

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۲
مسافر

دارد بساط ماه خدا جمع می شود
از سفره، نان و آب و غذا جمع می شود
آن دامنی که دست کرم پهن کرده بود
دارد ز دست های گدا جمع می شود

فرصت گذشت، این رمضان هم تمام شد

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۲
مسافر

 

بیشترین جایزه: جان فورد، ۴ مرتبه ۱۹۵۲ 

بیشترین نامزدی: ویلیام وایلر، ۱۲مرتبه ۱۹۶۵ 

مسن‌ترین برنده: کلینت ایستوود در ۷۴ سالگی ۲۰۰۴ 

مسن‌ترین نامزد: جان هیوستن در ۷۹ سالگی ۱۹۸۵ 

جوان‌ترین برنده: آدرین برودی در ۲۸ سالگی۲۰۰۲    

جوان‌ترین نامزد: جان سینگلتون در ۲۴ سالگی ۱۹۹۱

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۳۶
مسافر
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۷
مسافر