هنرنگار

کارگاه نویسندگی و کارگردانی

هنرنگار

کارگاه نویسندگی و کارگردانی

اگر جوانان معتقد ما، با ذخیره ارزشمند استعداد که در آنان هست، و با زمینهء مساعدی که انقلاب برای آنان فراهم آورده و با بهره گیری از سوژه های بدیع و بی نظیری که صحنه های انقلاب و جنگ تحمیلی در اختیار آنان نهاده، و نیاز مبرمی که امروز به هنر نمایشی برای رسوخ و گسترش مفاهیم انقلابی احساس می شود، همت خود را صرف تئآتر و سینما کنند و تکنیک و محتوی را پیش ببرند؛ پس از چندی، انقلاب اسلامی خواهد توانست برجسته ترین آثار هنری در این رشته را به دنیا عرضه کند و بشریت به یکی از ارزشمندترین هدایای اندیشه الهی و اسلامی دست خواهد یافت.
( مقام معظم رهبری دامةبرکاته)
نویسندگان

                    

                       خسته      

       

         نباشید

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۵
مسافر

نظرات  (۱۷)

من از وقتی که بودم امتحان پس داده ام
من که در هر امتحان ساده ای افتـاده ام
فوت آبم این سوالات ضعیف وســـــاده را
دیگر اســتاد سوالات به ظاهر ســـــاده ام
غصه هایت را خریدارم، مرا اتش بـــــــــــزن
عـاشق چشــــم توام دلواپسم دل داده ام
وحشتی از امتحان دیگر نمانده در دلـــــــم
بار خدایا امتحان مشکلت را هم بگیر اماده ام
پاسخ:

سلام

خداقوت.

سلام . میخواستم بدانم نمرات ازمون حضوری گروه نویسندگی که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، را در کدام سایت میتوان یافت ؟ لطفا سایت " سازمان بسیج هنرمندان را معرفی نکنید ، چون چیزی پیدا نمیشود !" ضمنا چند نقد بر امتحان غیر حضوری امروز ، وارد میبینم:1- سوالات قرار بود تستی باشد ولی تشریحی هم بود . از انجایی که روش مطالعه هرکدام متفاوت است ، کاش ما را مطلع کرده بودید( البته من با روش تشریحی موافقم چون کسی که مطالعه کرده از سایرین متمایز میشود .) .2- منابع معرفی شده مشخص نبود که کدامیک اصلی و کدامیک کمکی است ، به طوریکه من تلاشم را روی هجده منبع به جای شش منبع گذاشتم ...3-اطلاع رسانی بسییییییار ضعیف است ، حتی در سایت اصلی ... // با سپاس از شما //
پاسخ:

سلام

سایتی که اعلام کردن www.baoamoozesh.ir است، اما گویا هنوز در حال تکمیل است، لذا برای بازدید این سایت، روی همین آدرس اینجا کلیک کنید تا وارد شوید و برای دریافت نمرات هم اگر عجله دارید، می توانید با سازمان تماس بگیرید.

نقدهاتون هم به جاست، هم نظر خیلی از دوستانم هست، امیدوارم مسئولین محترم ترتیب اثر بدهند.

برای شما و همه دوستان، آرزوی موفقیت دارم.

تواز وقتی که بودی امتحان پس داده ای!؟
تو که در هر امتحان ساده ای افتـاده ای.
فوت آبی این سوالات ضعیف وســـــاده را!؟
دیگر اســتاد سوالات به ظاهر ســـــاده ای!؟
غصه کی دیدی،؟ خریدار چه ای؟
ساده ای ؟ افتاده ای؟ فوتی؟،به ظاهر مرده ای!.
وحشت تاریکی از جان کی تودیدی در دلت؟
آنچه جسمت را نجنبانید بودش سایه آن پیکرت!
ای خدایا امتحان مشکلت را نگیر از بچه ام!
قمپوزی در کرده ! شوخی گفته ! بگذر از سرش
با سلام به ... که شعر در وکرده بود بدم نیامد به صورت نیم بند به شعر اقا یا خانم ... با سبک شعر خودش جواب بدهم و از خدا بخواهم که هیچگاه مارا در معرض امتحانات سختش قرار ندهد.
پاسخ:

سلام استاد شاعر

عـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالی بود!

سلام آرتیستهای کشور، ماکه خسته نشدیم از آدرس دقیق دقیق ندادن و مسیر راه از شهرمون به تهران و از پای اتوبوس به میدان تجریش و اما بعد از مسیر تجریش از کوه های اتیکت دار تا البرزکوه... و بعدتر بماند، مسیر از در نگهبانی دانشکده هنر تا مکان برگزاری کلاس آزمون، لابد فکر کردند، همه دارای پای آهنین برای پیاده روی و وسیله نقلیه شخصی برای رسیدن به مسیر و یا جیب پر پر پر پول برای هزینه تاکسی و آژانس و تازه اینکه خانم یا آقای محترم، دیگه باید از نگهبانی تا در کلاس رو پیاده گز کنی هم کوهنوردیت خوب میشه ،هم پات جون می گیره و هم استرس امتحانت کسر میشه.آقا تازه امتحانات رو بگو، انگار نه انگار روی سایت از طرف ... گفتن 4 -5 تا تست و بالاخره 10 -20 تایی سوال تشریحی و تحلیلی داده بودند، تازه بی مسئول جلسه هم که بودیم... و یه شماره موبایل ششصد و خورده ای ناشناس هم که برای اس ام اس شماره هنرجویی داده بودند و خدایی میشد، یه هنرنامه هزار و یک شب نوشت. اما دست مریزاد به حضور بچه ها و ارائه آثار و وفاداریشون به سیستم. و اما هنرمندان با کیفیت... خوب اینه دیگه ، هنری برخورد می کنن با هنرمند خودی و دغدغه دار... شما چطور؟ خسته که نیستید؟
پاسخ:

سلام

نه خداروشکر ما هم خسته نیستیم و امیدواریم به فرداهای روشن شما و همه دوستان عزیز ان شاءالله.

صبح خیلی زود آمدیم و بعد از مترو و دربست گرفتن، پیاده گز کردیم به طرف محل آزمون، با اینکه مثل دو ترم قبل، کمی استرس امتحان و چند شب کم خوابی را دوباره تجربه می کردیم اما کلی ذوق داشتیم برا دیدن دوستامون. هم همگروهیامون تو کارگردانی هم نویسنده هامون که حضوری ترم قبل یاما نبودند. ولی وقتی نفس نفس زنان رسیدیم بالا، کلی خورد تو ذوقمون، کسی که دو ترم قبل خریدار و آرامش دهنده شور و هیجان و شادی و ترس و استرس و خستگی و شکایات و دلتنگیپامون بود؛ نبود. نبود تا خبرای خوش و بدمونو بشنوه و با لحنی که نمی فهمیدیم الان جدی است یا شوخی ما را تا شروع امتحان یاری کنه و بعد از امتحان همراهی کنه!
جناب دکترقنادیان و مسئول محترم دوره آقای یداللهی! ما را دریابید و کمک کنید تا رابط بین ما و شما همان هنرمندان دلسوز سازمان که همچون پدر تا اینجا دست ما را گرفتند و یاری کردند باز در سایه سارشان راه را ادامه دهیم و ...
پاسخ:

سلام

ان شاءالله همه مسئولین تمام سعی و همت شان بر این است که این دوره به بهترین شکل به انجام برسد و بهترین کارگردان ها و نویسنده ها را به ایران و ایرانیان سربلند تحویل دهند. هیچ کسی ماندگار نیست و همه ما به نوبت باید از آنچه دوست داریم؛ دل بکنیم و جایمان را باید به دیگری بسپاریم و بگذریم. جناب استادی که شما منظورتان است و خیلی از دوستان دیگر هم سراغشان را می گیرند، شکرخدا خوبند و هنوز دورادور هوای فرزندان هنرمندشان را دارند و از راهنمایی هایشان بی بهره نیستیم.

ما هم امیدواریم تا آخر این دوره همچنان با ما باشند و ما را تنها نگذارند... تا ببینیم خدا چه تقدیر کرده است.

سلام این برگه تاییدیه استاد راهنما تو کدوم سایت هست
پاسخ:

سلام

ماشاءالله به این خونسردی.

براتون می فرستم، اما خداکنه وقتش نگذشته باشه!

۲۸ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۵۷ بهناز شریفی
واقعا امتحان غیر قابل انتظار بود ...
از بعضی جزوه ها که اصلا سوال نیومده بود!
و ما هم خوش شانس بودیم و اونا رو کامل خونده بودیم، البته منظورم کمکیا نیستا، یه سری جزوه های اصلی به کل فراموش شده بودن انگار!!!!
پاسخ:

سلام

خب، خداروشکر.

امیدوارم همه دوستان موفق باشند هم در این دوره و هم در تمام مراحل زندگی.

به دوستان خوب کرمانی سلام برسونید.

آقای دکتر و رئیس، راستی مسئول تخصصی و متعهد و دلسوز و ناظر فیلم ساز دلسوز آشنا به کار هنر فیلم سازی در این مجموعه چه کسی است ؟ تا برای نقش حرفه ای زدن به کار به او مراجعه کنیم.
پاسخ:

سلام

در سایت سازمان پیام گذشتم که مسئولین مربوطه، به هنرنگار سر بزنند و پیام شما و دیگر هنرجویان را بخوانند و... چون این نظری است که بارها و بارها، بسیاری از دوستان به اشکال مختلف بیان کردند و بدیهی است که کار را باید به کاردان سپرد و اگر نه...  . نیاز به تجربه ندارد!

امیدوارم این دوره به بهترین شکل و در کنار هنرمندان دلسوز نظام به ثمر برسد، ان شاءالله.

راستی آدرس آزمون روز 25 مرداد طبق پیامک دقیق و د رست بود؟
پاسخ:
؟؟؟
۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۴ بهناز شریفی
بزرگواریتونو میرسونم :)

لازمه از همین جا از مسئولین برگزاری کرمان که با همکاری همه جانبه و دلسوزی فراوان همیشه به فکر هنرجوهاشون بودن، تشکر کنم ...
ایشالا خدا پشت و پناهشون باشه :)

خدا رو شکر به ما هم به موقع اطلاع رسانی شد، هم پروژه هامون به دقت دریافت و بررسی شد و هم اینکه توی آدرس مشکلی نداشتیم ... :)
پاسخ:
دست مریزاد به همه مسئولین محترم کرمان و دیگر مسئولین دلسوز.
سلام. پیام اومد آدرس دادین برای نتایج آزمون ولی چیزی نبود. چرا؟
پاسخ:

سلام

پیامی که فرستاده بودند؛ پبام آغاز به کار سایت دوره است. تا آنجا که به ما اطلاع دادند، فعلا" فقط نتایج حضوری ترم سوم مشخص شده است و نتایج امتحان غیرحضوری و پروژه هنوز مشخص نشده است.

 

سلام ممنون از راهنمایی تون
سلام خسته نباشید .
کلاسای ترم چهارم از کی شروع می شه و چه مدتیه ؟ بازم مثل ترم های گذشته یک هفته ایه یا اینکهچون حالا جای ثابت پیدا کردن زمان بیشتری میگذارن مثل دانشگاه ها ؟ شرایط رو به مون بگین تا برنامه ریزی کنیم برای کلاسامون ممنون می شم . ایام خوبی داشته باشید .
پاسخ:

سلام

طبق صحبت آقای یدالهی، این دوره اوایل آبان تشکیل می شود و یک هفته ای است.

سلام ممنونم ، آیا قبل از شروع کلاسا مصاحبه داریم ؟ زمانش مشخص شده ؟ ایام خوبی داشته باشید .
پاسخ:

سلام

برا بعضی هارو مطمئنم قراره دوباره مصاحبه بگیرند، اما همه را نمی دونم.

البته اصلا" جای نگرانی نیست، خیالتون راحت؛ قرار نیست همه کسانی که اینجا می مانند نویسنده و کارگردان حرفه ای شوند یا کسانی که به هر دلیل در دوره های بعد نیستند، هیچ دلیلی وجود ندارد که از قافله نویسندگان یا کارگردانان جا بمونند. همه چیز بعد از خواست و اراده خداوند حکیم، برمی گردد به همت و تلاش هرکسی که علاقه مند و مستعد است؛ چه اینجا بماند و چه برود.

سلام؛چرا جواب کارگردانی نمیاد؟
پاسخ:

سلام

بنده بی تقصیرم والله. حتما" فیلماتون خیلی خوبه و انتخاب بهترینهاش سخته.

با آقای اسماعیلی تماس بگیرید، ان شاءالله جوابگو هستند.

با سلام و خسته نباشید .روزی که دفترچه آزمون رو دیدم با دوستم قرار گذاشته بودیم بریم دفترچه آزمون کارشناسی رو بگیریم که یکی از دوستان هنرمند رو دیدیم که دفترچه آزمون دوره نویسندگی وکارگردانی رو گرفته بود ،کلی ذوق کردم و دفترچه کارشناسی نخریدم و آزمون دادم.ترم اول که نفهمیدیم چی شد شروع کلاسا تا ساعت هشت شب و بعد از شام و نماز کارگاه و صبح روز پنج شنبه آزمون و دریغ از داشتن یک صفحه جزوه و اینکه مسولین محترم با ابراز همدردی با ما و اینکه این آزمون مهم نیست و الکیه !آزمون دادیم و اکثرامشروط شدیم. ترم دوم اوضاع یه کم بهتر شده بود و اینکه باید سر کلاس تند و تند می نوشتیم و تنها شب آخر تا صبح با تمام خستگی ها می خوندیم. و ترم سوم که باز اوضاع بهتر شد و همه متمرکز شدیم تهران و انصافا پرباربودوجزوه داشتیم با یک روز فرجه امتحانی و اما امتحان غیر حضوری ! که مسولین محترم قید کرده بودند که آزمون به صورت تستی خواهد بود و باسوالات تشریحی مواجه شدیم .درست که باید عمیق می خوندیم امابرای سوالات تستی خونده بودیم و حالا بعد از سه ترم که بچه ها با نحوه برگزاری کلاسها و آزمونهاآشنا شدن حرفهایی شنیدیم از اینکه بعضی از بچه ها حذف میشن و مصاحبه داریم و ....لطفا مسولین خودشونو جای این بچه ها بذارن .با تشکر
پاسخ:

سلام فاطمه خانم

من هم یکی از هم دوره ای های شما هستم. این درد دل خیلی از دوستان دیگه هم بود و هست. به نظر من بهتره خودتون مستقیم حرف ها و درد دلها رو به گوش مسئولین محترم برسونید تا ان شاءالله زودتر و بهتر نتیجه بگیرید. مثلا" اینکه امتحان غیرحضوری رو تشریحی گرفتند با اینکه از همان اول گفته بودند امتحانات این دوره همگی تستی است و برای همین آزمون هم باز اعلام کردند که تستی است، اما تشریحی هم بود. بعضی دوستان، سر جلسه اعتراض کردند، اما بعید می دونم کسی حرفش را به مسئولین بالاتر رسونده باشه! نه فقط اعتراض یا ناراحتی، حتی برای تشکر از زحمات آنها کمتر کسی به سازمان مراجعه کرده یا حتی زنگ زده است.

سلام؛خسته نباشید،چی شد این ضوابط ترم بعد.آبان اومد ما نفهمیدیم قبولیم، رد شدیم ماجرا چیه؟!
پاسخ:

سلام

ممنون ، شما هم خسته نباشید.

تا جایی که من خبر دارم، نمره های عزبزان نویسنده مشخص شده، اما نمرات دوستان کارگردانی هنوز در حال بررسی است.

ان شاءالله که قبولید، ولی برای اطلاع دقیق تر از نمرات و زمان شروع ترم آینده با سازمان تماس بگیرید.

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی