هنرنگار

کارگاه نویسندگی و کارگردانی

هنرنگار

کارگاه نویسندگی و کارگردانی

اگر جوانان معتقد ما، با ذخیره ارزشمند استعداد که در آنان هست، و با زمینهء مساعدی که انقلاب برای آنان فراهم آورده و با بهره گیری از سوژه های بدیع و بی نظیری که صحنه های انقلاب و جنگ تحمیلی در اختیار آنان نهاده، و نیاز مبرمی که امروز به هنر نمایشی برای رسوخ و گسترش مفاهیم انقلابی احساس می شود، همت خود را صرف تئآتر و سینما کنند و تکنیک و محتوی را پیش ببرند؛ پس از چندی، انقلاب اسلامی خواهد توانست برجسته ترین آثار هنری در این رشته را به دنیا عرضه کند و بشریت به یکی از ارزشمندترین هدایای اندیشه الهی و اسلامی دست خواهد یافت.
( مقام معظم رهبری دامةبرکاته)
نویسندگان

 بإسمه تعالی
 

 سلام دوستان و نویسندگان محترم
 

 با عرض پوزش از تاخیر
 

 نشان دادن و قرار دادن فیلد ذهنی در این 36 کانون توجه، شما را نویسنده متعهد نخواهد کرد؛ اتفاقا رایج ترین راه و راحت ترین گره اندازی و گره افکنی در داستان در این فضاها که دو قطب به صورت متضاد رویاروی هم قرار می گیرند، به وجود می آید.

این  پدیده در عالم سکولار و ضد دین مشهود و به عرصه حضور و ظهور رسیده است. آنچه از شما انتظار می رود؛ ورای  این ذهنیت و تفکر است تا شما را دیندار و متعهد نسبت به تفکر خود بروز دهد. کانون فیلم نامه نگاری در یک جامعه که ذهنیت فیلمنامه نویس آن مملو از دین باوری و اخلاق مداری است؛ روابط دو گانه جنس های مخالف و تثلیث عشقی و... جزو استثنائات جامعه است. باور مااز فیلم نامه نویس متعهد و دین دار این است که نگارشش بر اساس عقل عشقی و عشق عقلی باشد تا کنش و واکنش کارکترها بر اساس فطرت متعالی مخاطب قرار بگیرد، نه اینکه مبنا دون انسان باشد!  

 
*********************
 
 نکته اول: ضمن تشکر از استاد آیتی که امروز در پست 36 وضعیت نمایشی در داستان، نمایشنامه و فیلمنامه این نظر سازنده  را مرقوم کردند، چون احتمال می رود که دوستان قدیمی هنرنگار دیگر به این پست مراجعه نکنند و از آن بی بهره بمانند؛ این نظر را در صفحه اصلی می گذارم  تا همه عزیزان استفاده کنند. 
 نکته دوم: مطلب 36 وضعیت نمایشی ژرژ پولتی، برگرفته از جزوه کلاس فیلمنامه نویسی استاد مهدی داوودآبادی در کانون نویسندگان قم است که  بدون رعایت تقدم و تأخر دیگر مطالب ایشان در جزوه مذکور است. ضمن پوزش از این استاد محترم، لازم به ذکر است که ایشان هم در حد معرفی  فیلمنامه نویسی آمریکایی و اروپایی، این 36وضعیت را در اختیار دوستان قرار دادند. 
 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۶
مسافر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی